Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Jak to działa? 2012/02/26 20:16 #15387

  • bodziomierz
  • bodziomierz Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Senior
  • Senior
  • Posty: 42
  • Otrzymane podziękowania: 2
Witam serdecznie !
Jak już napisałem w dziale "przywitaj się " jestem muzykiem zawodowym o kierunku - chóralistyka. Stosunkowo niedawno zainteresowałem się możliwościami VST i VSTi . Niestety - moja wiedza w tej materii jest mizerna , jako że wszelkie tutoriale dostępne zarówno w formie pisanej jak i filmowej (youtube) posługują się językiem angielskim ,którym ja się, niestety, nie posługuję.
Wobec tego miałbym - o ile to możliwe - prośbę , aby ktoś zechciał w przystępny sposób opisać cała tę "filozofię" posługiwania się instrumentami z możliwością wykorzystania wtyczek VSTi i to najchętniej w muzyce tzw. "poważnej" czy ilustracyjnej typu : teatralna, filmowa.
Wraz z kartą dźwiękową EMU0404 otrzymałem oprogramowanie Cubase i Cakewalk ,które obsługuje takie wtyczki.
W jaki sposób - po kolei - i przez jakie elementy oprogramowania rozkaz z MIDI przenosi się do programu typu Miroslav Philharmonik (zainstalowałem sobie -dla próby - jego dziesięciodniową wersję,ale nic nie chciało grać tak , jak bym sobie tego życzył...!) kiedy i jaka ingerencja w ten proces potrzebna jest z mojej strony , żeby w końcowym efekcie osiągnąć założone brzmienie ?
Być może komuś wyda się poznawanie takiego procesu zbyteczne , ale ja wychodzę z założenia , że aby się świadomie i dobrze posługiwać jakimś instrumentem, trzeba go wpierw dokładnie poznać! Także jego budowę i możliwości. Podobnie , jak każdy "naturalny " instrument - np. głos ludzki, gitarę czy inną trąbkę...
Dla wyjaśnienia:- to dopiero absolutne minimum tego , czego chciałbym się dowiedzieć o możliwościach wszelkiego rodzaju składników takiego "domowego studia" , ale od czegoś trzeba zacząć ... :)
Pozdrawiam wszystkich Twórców serdecznie i życzę samych sukcesów!!!!
Bodziomierz.