Projektu nie przerobie, bo nie mam tych wtyczek jakich użyłeś i zapis jest niezrozumiały. Mogę się domyślać ale nie będę mieszał. No niestety jak na dłoni widać, że wszystko źle jest, byle jak wstawione. Człowieku, po to masz tą siatkę i numerację taktów, żeby z tego korzystać, nie możesz robić w ten sposób jak teraz.
Zamieszczam małą paczkę z projektem i dwoma screenami w bmp żeby wyraźne były.
www.speedyshare.com/files/25926416/perka.zip
Na screenach zaznaczyłem w Twojej playliście gdzie masz takty i jak one są liczone, jak łatwo zauważysz to co zrobiłeś kompletnie nie pasuje i jest antyrytmiczne. Na drugim obrazku to samo tylko odpowiednio widok pianoroll perkusji która jest zawarta w projekcie.
Zrobiłem tam przykładowo jakiś schemat w FPC abyś mógł to otworzyć. Na screenie jest pokazane wraz z zaznaczeniem taktów i liczeniem w takcie. Możesz tam zobaczyć na jakie wartości jest przypisana perkusja i jak zauważysz wszystko leci równo i jest płynnie zapętlone, bo jest w takcie. W przypadku perkusji możesz tworzyć dowolne długości, nawet jednego taktu, ale zawsze muszą być one parzyste, bo inaczej będą dziwne przeskoki wybijające z rytmu 4/4. Czyli dwa takty, cztery lub osiem, więcej jest bez sensu bo przecież zapętlasz to potem w playliście, lepiej zrobić więcej 2 taktowych wariacji niż upychać na jednej ścieżce wszystko.
Chodzi tutaj o frazy muzyczne, w metrum 4/4 co 4 takty najczęściej się coś zmienia, wchodzi nowy motyw, przejścia itd. Dla kontrastu w 3/4 (walce i takie tam) też co 4 :). Z kolei 2/2 które kojarzę głównie z Polką zmienia się co 2 takty :). Jak można zauważyć to ten drugi czynnik wyznacza długość fraz. Jasne, że można to potem naginać i tworzyć nieregularne przejścia i frazy, ale żeby to robić trzeba najpierw zrozumieć jak to działa.
Nawiązując jeszcze do tych parzystych ilości - jak przyjrzysz się bliżej playliście zobaczysz, że co 4 takty zmienia ona kolor na ciemniejszy lub jaśniejszy. Jest to kolejne ułatwienie pomagające odpowiednio skomponować utwór.