Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

Odp: Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2011/06/08 10:12 #12636

  • Czytelnik
  • Czytelnik Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 1
Oto co znalazłem w sieci, mam nadzieję, że komuś się przyda.





Tabelę można potraktować jako wyjściowe dane do masteringu, w oparciu o które można sobie stworzyć "gotowce" w mikserze,
natomiast każdy utwór powinno się dostrajać indywidualnie, ze względu na jego składowe ( tj. różne instrumenty, brzmienia) i to na solidnym sprzęcie.

I jeszcze jeden przykładowy zrzut dla początkujących, żeby zobrazować, jak ustawiamy equalizer:


MasteringFrequencies3.bmp
ToxicArea
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2011/06/08 10:13 #12637

  • Czytelnik
  • Czytelnik Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 1
Sorki, próbowałem wrzucić (.bmp), oto właściwy obrazek:

ToxicArea
Załączniki:
Za tę wiadomość podziękował(a): zbysz32

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Czytelnik.

Odp: Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2011/06/08 11:26 #12639

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Bardzo ciekawa tabelka, początkującym może się przydać :). Jednak widać od razu, że jest pisana pod orkiestrę symfoniczną - do tradycyjnej muzyki na niewiele się sprawdzi. W takim przypadku z masteringiem nie ma to wiele wspólnego - raczej z doborem instrumentów do aranżacji i odpowiednią korekcją żeby zmiksować taką ilość instrumentów, szczególnie w epickich motywach z dużą ilością bębnów ;). Raczej dobra wskazówka jak rozplanować całą orkiestrę i który instrument jakie partie powinien grać.

Bez analizatora i tak się nie obejdzie, żeby podbijać oraz wycinać trzeba wiedzieć co konkretnie i w jakim przedziale dany instrument gra. Trzeba mieć także rozplanowany miks jak i czym zapełnić dane pasmo, więc bardziej trzeba pomyśleć jakich instrumentów używać. Dzisiaj ciężko o schematy, bo w elektronice robi się wszystko od zera. Często zamiast doboru odpowiednich instrumentów wykręca się odpowiednie brzmienie pod dane pasmo aby skompletować aranżację, a to odwrócenie wszystkiego o 180 stopni, co było nie do pomyślenia kilkanaście lat temu :). Dlatego tylko słuch i kombinowanie będą niezastąpione.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez N.E.X..

Odp: Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2011/06/08 14:53 #12641

  • Czytelnik
  • Czytelnik Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 1
Dokładnie tak...
W home recordingu, gdzie najczęściej króluje muzyka elektroniczna powyższa tabelka nie znajdzie zastosowania, jednak wrzuciłem ją z myślą o zobrazowaniu zagadnienia masteringu dla wszystkich kompletnie pozbawionych rozeznania w temacie.
Uważam, że każdy miks trzeba dostroić indywidualnie, dopasować do własnych potrzeb, aby otrzymać oczekiwany efekt końcowy i nie trzymać się sztywno utartych zasad.
Pozdro
ToxicArea

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2011/08/02 06:59 #13227

  • Tachyon
  • Tachyon Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Aby utwór był bardziej czytelny najprościej zastosować Compressor + funkcja Sidechain.
Sidechain chyba tylko FL Studio 10.
Tutaj jest opisane, jak to zrobić -->agniveshbaghel.blogspot.com/2011/03/how-...or-in-fl-studio.html
Są też tutoriale na YT.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Tachyon.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Zasilane przez Forum Kunena