Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/14 14:12 #5121

  • Spiro
  • Spiro Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Senior
  • Senior
  • Posty: 45
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam, chcialbym się dowiedziec jak powinienem poprzycinać czestotliwości w utworze muzycznym aby stał się bardziej czytelny? Aktualnie zmagam sie z problemem tego ze przekaz staje sie nieczytelny poprzez to ze dzwięki nachodza na siebie - nie wspołgrają.Szczegolnie kick chowa gdzies z tyłu i nie mixuje się ładnie z basem.

Mam tu na myśli muze elektroniczną.

Interesuje mnie ogolnie podział czestotliwości pracy dla:

Kicka, padow, leada i bassu.

Dzieki za wszelkie sugestie!

Pozdrawiam
Music sounds better with...me ;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/14 17:45 #5122

  • lsudny
  • lsudny Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • aka Blue Void
  • Posty: 326
  • Otrzymane podziękowania: 9
Wydaje mi się, że wystarczy odpowiednio ustawiony equalizer.
Tak to jest, jak się robi "umts umts" ;]
Siódmego czerwca 2010 roku, o godzinie 16:15, oficjalnie opuściłem to forum.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/14 18:13 #5123

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1562
  • Otrzymane podziękowania: 44
Kick gra od 20Hz do ok 1000- wystarczy go ściąć z dołu filtrem półkowym i podbić okolice 2kHz dla uzyskania klangu. Bas od około 40Hz do końca. Możesz eksperymentować filtrem z dobrocią na oktawę też w okolicach 2kHz (generalnie poszukaj tego "kliku" w basie). I tu uwaga: na bas najlepiej jest założyć side-chain sterowany przez stopę. Tą rzecz wykonuje się poprzez nałożenie na stopę w miksie "Fruity Peak Controller", odznaczas opcję "Mute", ustawiasz "Base" na max, "Vol" na minimum najlepiej, "Dec" lub "Decay" na max; po czym w playliście klikasz prawym klawiszem na pokrętełko głośności instrumentu robiącego za bas, wybierasz opcję "link to controller, wybierasz z "internal controller" opcję "Peak Ctrl-(numer kanału stopy w mikserze) peak" i gra gitara. Możesz zrobić to samo z głośnością padów, odwzorowywać Hihat do OpenHata (OpenHat steruje Hihatem).
Pady zależnie, żeby nie były katowane z basem- możesz je ustawić nisko (ok 50Hz) lub gdy grają z basem, to dziabnąć filtrem półkowym na okolice 250Hz).
Leady najlepiej ściąć półką na okolicy 150-250Hz i z góry by też nie zawadziło, jednak z umiarem, by nie utracić wyrazistości brzmienia.
Snare- jeżeli chcesz nisko, półka górnoprzepustowa na 250 i ścięcie z góry na wysokości ok. 12kHz, jeżeli wysoko to na okolicy 1kHz ściąć filtrem dolnozaporowym.
Haty, crashe i ride'y- zależnie od chęci uzyskania efektu obcięcie z dołu półką na wysokości 1kHz (można niżej, jednak trzeba uważać na interferencje z innymi brzmieniami) lub ok 5kHz.

Filtr półkowy- filtr o najbardziej stromej krzywej służący do najmocniejszego wyciszania.
Filtr górnoprzepustowy/dolnozaporowy- filtr, poniżej którego całe pasmo jest wyciszane (po lewej stronie krzywej), pozostaje całe pasmo po prawej stronie krzywej filtra. Mam nadzieję, że pomogłem :)

P.S. I tak wszystko trzeba dobrać na ucho, podałem ramy, wg których warto się stosować.
P.S.2 Side-Chain może być stosowany wszędzie, podałem tylko dwa użyteczne przykłady, z których sam korzystam

Pzdr
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!
Za tę wiadomość podziękował(a): zbysz32

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/14 18:46 #5125

  • 1nf3ct3d
  • 1nf3ct3d Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Ekspert
  • Posty: 97
  • Otrzymane podziękowania: 0
proponuje przykelic gdzies ten temat wyglada na fachowy opis kogos kto sie zna na tym wszytkim :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/15 13:30 #5139

  • Spiro
  • Spiro Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Senior
  • Senior
  • Posty: 45
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dzieki piekne za tak wyczerpującą odpowiedz i wlasnie tego bylo potrzeba ! Mysle ze ta informacja przyda sie kazdemu ktory ma problem przejrzystościa mixu.

Co do side-chain to slyszalem ze FL9 ma taką wtyczkę która ułatwia ten proces.

Pozdrawiam !!
Music sounds better with...me ;-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2009/09/15 13:57 #5145

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1562
  • Otrzymane podziękowania: 44
Co nie zmienia faktu, że w wersjach >9 jest Peak Controller :)
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2010/05/07 09:16 #8168

  • Pietia
  • Pietia Avatar
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5216
  • Otrzymane podziękowania: 193
Zestawienie częstotliwości podstawowych, częstotliwości wyróżnienia dla poszczególnych instrumentów prezentuje poniższa tabela (patrz screen):

Załączniki:
Za tę wiadomość podziękował(a): piotrek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Podział częstotliwości w utworze muzycznym 2010/10/11 18:35 #9790

  • daftpunk01
  • daftpunk01 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 15
  • Otrzymane podziękowania: 0
A jak się owe częstotliwości sprawdza? Chodzi mi ile np ma kick..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Zasilane przez Forum Kunena