Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

reverb w FL 7 2008/08/15 12:22 #1326

  • Milan1288
  • Milan1288 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 0
Reverb (pogłos) - jest to wtyczka która symuluje akustyczną przestrzeń. Jeśli klaszczesz w łazience lub sali konferencyjnej, dwa dźwięki będą całkiem różne. Dźwięk odbijający się od ścian pokrywa się nawzajem i tworzy pogłosowy dźwięk. Parametry tej wtyczki pozwalają nam symulować różne typy akustycznych przestrzeni. Jeżeli chcesz aby twoje instrumenty akustyczne lub elektryczne brzmiały realistycznie nie używaj tej wtyczki. Aczkolwiek jest ona bardzo przydatna przy tworzeniu h-h. J

A teraz postaram się omówić poszczególne pokrętła, więc jedziemy z tym! Czas nagli:

Low Cut- ustawia niską częstotliwość odcięcia. Użyj tego parametru aby ustawić próg działania pogłosu, tz. Pogłos będzie działał od tej wartości ustawionej wzwyż. Np. dodając pogłos do ścieżki bębna, możesz usunąć trochę ?huków? powstających od bębna basowego przez łagodzenie basowych częstotliwości. Jeżeli ustawisz odcięcie na wartości min. To ta funkcja nie będzie działać.

High Cu t- działa tak samo jak low cut, tylko, że ogranicza pogłos w wysokich częstotliwościach.

Predelay - jest to czas opóźnienia między bezpośrednim sygnałem a pierwszym odbiciem pogłosu. Prościej jest to odstęp między oryginałem a pogłosem J. Zabieraj się od wartości dolnych dla małych pokojów i powiększaj w stosunku do wielkości pokoju. Predelay tworzy klaps- skutek który może dodać atmosferę i opatulić sygnał, więc stosuj go mądrze.J

Room Size- jest to pokrętło które ustawia wielkość wirtualnego pokoju gdzie pogłos jest utworzony. Ten parametr powinien być dostosowany według czasu rozkładu (Decay).

Diffusion- jest to gęstość odbić między ścianami wirtualnego pokoju. Niskie loty.....J czyli niskie ustawienie rozprzestrzeniania się pogłosu powoduje, że słyszymy brzmienie odbić tak jak dokładnie rozstawione echo. I luźno jest J. Natomiast wysokie ustawienie tworzy odbicia zamknięte w wyniku czego dźwięk jest podobny do hałasu w którym echo jest nie do odróżnienia.

Color- ten bajer pozwala dostosować czas rozkładu basowych częstotliwości sygnału. Do wyboru mamy pięć ustawień: brighter, bright, flat, warm i warmer. Ten parametr pozwala nam zmienić ogólnie postrzegany nastrój, albo ?dźwięk? wirtualnego pokoju. ?Jasny? pokój ma niski basowy odpowiednik. ?Ciemny? pokój ma wysoki basowy odpowiednik. W ?płaskim? pokoju odpowiedź basu jest równa z ogólną odpowiedzią częstotliwościową.
I jeszcze tylko 4 gałkiJ

Decay- to pokrętło pozwala na kontrolę czasu rozkładu pogłosu, a prościej czas działania pogłosu. Czas od momentu zamilknięcia nominalnego dźwięku do momentu zaniknięcia pogłosu (czyli do osiągnięcia ?60dB) Banał J. Niski czas rozkładu daje się dla małych pokojów i pudełek (takie porównanie J hehe), a wysoki czas dla dużych pokojów, sal albo Kościołów. Powinieneś też upewnić się, że parametr ROOM SIZE ma odpowiednią wartość.

High Damping- ta gałka pozwala nam na dostosowanie zwilżenia wielkich częstotliwości w sygnale pogłosu przez czas. Zwilżenie stosuje się dla wielkich częstotliwości które zostały zgładzone i wygasły. Ta bajka sprawia, że dźwięk staje się stopniowo cieplejszy i stłumiony, tak jakby był wchłaniany przez pokój.

Dry- ustawia proporcje między sygnałem bezpośrednim a pogłosem. Np. kiedy nasze DRY ( przypomina mi to siatkę ogrodzeniową....hehe jak będzie rzadka to królik ucieknie a jak gęsta to zostanie tam gdzie chcemy.) ustawimy na 50% wtedy będzie to oznaczało, że połowa nie zmienionego sygnału monofonicznego z wejścia jest przesyłana na wyjście efektu (poziom produkcji).

Reverb- poziom sygnału.

Dzięki za uwagę. Mam nadzieję, że ten artykułów pomorze zrozumieć funkcje tej wtyczki. Zastrzegam iż są to moje spostrzeżenia i doświadczenia na temat reverd w fl 7. jeżeli macie jakieś pytania lub sugestie piszczcie : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pozwoli to na rozbudowanie info o tej wtyczce. Pozdro

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena