Witaj,
Wiesz co, to nie jest nic specjalnego, ot zwykły bas, trochę odcięty od dołu ;). Pytanie tylko czy szukasz podobnych presetów czy może chcesz się dowiedzieć jak wykręcić podobny dźwięk przez syntezę? Jesteś pewny, że takie coś będzie pasować u Ciebie?
Generalnie dobra kompozycja dąży do tego aby zapełnić całe pasmo, od dołu do góry. W jakichś klasycznych kawałkach trzeba kombinować z gitarami basowymi, elektrycznymi, akustycznymi, dęciakami, drewniakami itd. W elektronice wszystko jest dowolne, brzmienia dobierasz sam, często właśnie myśląc na odwrót - nie co by fajnie brzmiało, ale co by fajnie zapełniało to i to miejsce, potem odpalasz syntezator, ukręcasz dobre brzmienie do okoliczności i siedzi siłą rzeczy dobrze brzmiąc ;). Właśnie dlatego presety są do kitu, bo nie są używane z myślą uzupełniania się barw i często robią więcej zamulenia aniżeli dobrego.
Tutaj główna melodia gra oktawami i schodzi do dołu na max 100Hz. Potem dochodzi zwykły bas, można by powiedzieć taki delikatny pad, który uzupełnia dolne pasmo, ale bez pierdyknięcia ;). Tez oktawami, bo jak główna gra 160Hz to basik akompaniuje 80Hz.
Jak uzyskać? Huh, ciężko powiedzieć, każdy zrobi po swojemu innym narzędziem. Możesz zacząć od jakiegoś Saw'a/Square'a z Sinusem na filtrze tak aby grał na dole ale nie pokrywał wyżej (zakładając, że masz identyczną sytuację jak tutaj, melodia wokal itd). Ma on jakąś modulację bo zmienia głośność wiec możesz pokombinować żeby było to ciekawe, odstrojenia filtrów, ustawienia fazy bez synchronizacji tak żeby się znosiły lekko raz mocniej raz słabiej (głośność i zmiana brzmienia w czasie). Cokolwiek. Słychać też jak drga wysokość dźwięku dosyć szybko (jak w organach) więc jakaś modulacja na pitch delikatna będzie (przeż LFO oczywiście, pewnie na sinusie albo trójkącie). Ten bas gra cały czas całymi nutami bez przerwy.