Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Postapokaliptyczny Soundtrack 2010/12/02 13:08 #10364

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Zabrałem się za ścieżki dźwiękowe i wziąłem robotę zrobienia muzyki pod grę przygodową osadzoną w postapokaliptycznym świecie. Takie klimaty około Fallout'owe w konwencji widoku pierwszej osoby czyli motyw z Penumbry. Mrocznie, dużo zagadek, klimat osamotnienia i zagubienia, fizyka, brak walk. Projekt na razie jest w trakcie konstruowania, każdy pracuje w wolnym czasie kiedy tylko może, ale do tech dema podobno wiele nie brakuje ;). Akcja będzie się zaczynać w opuszczonym bunkrze, z którego trzeba znaleźć wyjście, coś w ten deseń, zobaczymy co programiści wykombinują na to demo, ale całość zapowiada się nieźle i ma szanse powodzenia :).

Skonstruowałem na razie jeden taki motyw:

www.box.net/shared/3ut7eay914

Generalnie muzyka będzie chodzić jak to w większości grach w formie loopa. Będą konkretne motywy zapętlone, tak aby w razie potrzeby można było zapętlać dość długo, a gra sama będzie robić crossy, narastania i opadania poziomów początkowych i końcowych. Dlatego też jeden taki motyw będzie miał kilka wariacji, aby w razie potrzeby urozmaicać jeden fragment. No i potem oczywiście pozostałe motywy razy kilka ;). Trochę roboty jest.

Co myślicie o tym motywie powyżej? Tak jak wyżej wspomniałem, dojdzie do tego kilka wariacji z perkusją i czymś co jeszcze wymyśle co będzie tworzyć jedną spójną całość podzieloną na motywy aby gra sobie z tym ładnie poradziła ;).

EDIT:

Skończyłem kombinować z perkusją:

www.box.net/shared/j5y1kv9k3z

Motyw może pod jakąś bardziej dynamiczną scenę, gdzieś na początku ma być też jazda skuterem ;).

Pozdr.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez N.E.X..

O:Postapokaliptyczny Soundtrack 2010/12/03 19:25 #10369

  • ogurez
  • ogurez Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Ekspert
  • Posty: 148
  • Otrzymane podziękowania: 1
Witam Jak widzę i słysze podchodzisz do tematu profesjonalnie pełny szacunek za odwage i cierpliwosc zdaje sobie sprawe z tego ze roboty przy takich projektach jest masa .Muza w grach tworzy klimat ,mam nadzieje ze pracujesz na beta wersi gry bo pozniej zeby nie wyszły jakies dziwne klimaty :) .

Pozdrawiam i czekam na Bete gry

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Postapokaliptyczny Soundtrack 2010/12/04 16:39 #10370

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1562
  • Otrzymane podziękowania: 44
Momentami zalatuje AFX-owizmami aczkolwiek naprawdę jest klimat :)

Ale jeżeli ma być do podkład dźwiękowy cóż- chyba trzeba zrobić z tego jeszcze coś subtelniejszego- gdyż według mnie podczas jakiś nieakcyjnych momentów typu bitwa tudzież co innego muzyka powinna stanowić idealne tło i stanowić swoisty pejzaż tego co się widzi na ekranie.

Nie umniejszam świetności tracku, naprawdę mi się podoba.
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Postapokaliptyczny Soundtrack 2010/12/05 15:55 #10377

  • Ahremov
  • Ahremov Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • W muzyce wszystko jest mozliwe (Novation)
  • Posty: 542
  • Otrzymane podziękowania: 17
Faktycznie bunkier he he
Mi to pasi na sam poczatek.Tytul gry lekko drzy i sa zaklocenia na wizji.Wszystko smierdzi radioaktywnym syfem;)
W porzo wejscie

Moze podzielisz sie z kolegami jak sie bierze takie zlecenia i wogole jak to funkcjonuje itd?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Postapokaliptyczny Soundtrack 2010/12/05 16:44 #10378

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Dzięki za opinie! :)

Kombinuję cały czas, staram się lekko wyluzować z tymi motywami aby faktycznie robiły za tło i nie przeszkadzały, a wręcz pomagały.

Na razie prace są na takim stopniu, że jest scenariusz dokładny na tech demo (krótkie, pokazowe, to nie demo jeszcze), jest silnik i pierwsza lokacja, twórca i pomysłodawca szuka dalej grafików. O becie nie ma co mówić, alpha tak samo ;). Próbuje się wczuć w temat i coś ukręcić w wolnym czasie na start, potem zawsze można edytować, zmienić, przerobić, dorobić itd.

Wpadłem na to w zasadzie przypadkowo. Szukałem coś w google i wyszukało mi temat na forum programistycznym właśnie o tej grze. Spodobał mi się motyw więc napisałem do pomysłodawcy czy nie szuka muzyka :). Wszyscy pracują w wolnym czasie w ramach "for fun" i gra prawdopodobnie będzie dostępna jako freeware, chyba, że coś ruszy po tech-demie to wtedy się zobaczy, no ale wiadomo jak jest :). Dobry sposób aby trochę nabrać doświadczenia, wykorzystać to co już się potrafi no i zrobić coś dobrego, bo o to w muzyce chodzi. Poza tym taka forma jest dobra aby wypracować sobie materiał który można pokazać innym co jest niezbędne jakby ktoś chciał załapać się na jakiś komercyjny projekt - nikt nie ma czasu na zabawę i szukanie talentów, płacą więc wymagają i ma być "naj" ;).

Generalnie jeżeli ktoś z Was ma ochotę i czuje się na siłach aby popracować nad jakimiś ścieżkami dźwiękowymi to polecam wpisać w google "forum programistów gier", chodzi o prawdopodobnie pierwszy lub któryś z kolei link ;). Linku ani nazwy nie podaje ponieważ google to zaraz zaindeksuje i będą wiedzieć, że nalot pochodzi stąd :P. Jest tam pełno pomysłów, projektów i tematów typu "szukam współpracy", wykładają temat na topic i szukają ekipy. Praktycznie wcale nie wspomina się o muzyce z tego co zauważyłem, bo zapewne nikogo takiego na forum tam nie ma, ale wydaje mi się, że na pewno na coś można się załapać u samego źródła ;).

Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena