Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/18 22:05 #19909

  • aplauz
  • aplauz Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 3
Jeśli nie masz dostępu do profesjonalnego zestawu monitorów studyjnych i kabiny bezechowej (o co raczej ciężko w warunkach domowych :-) ) to możesz posiłkować się podczas korekcji i kompresji jakimś programowym (lub sprzętowym jeśli masz nadmiar gotówki) analizatorem widma (ang. spectrum analyzer). Jeśli masz program sequencerowy obsługujący wtyczki VST, to możesz spróbować darmowego analizatora Voxengo Span. Voxengo span . Pozwoli Ci on zapanować nad częstotliwościami, których Twoje słuchawki lub monitory odsłuchowe nie przenoszą. Powinieneś starać się, by średnia charakterystyka Twojego utworu była "prawie" liniowa z tendencją do małego opadania (powiedzmy 1-2 dB/oktawę).
Korg Pa3x Musikant - Korg Pa2xpro - Pa800 - Pa80 - Yamaha W7v2 - Korg 01W/FD - EMU Vintage keys - Roland E96 - Casio CT-670

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/18 22:57 #19910

  • Neutron5
  • Neutron5 Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Ekspert
  • Posty: 133
  • Otrzymane podziękowania: 4
Ja tez dodam coś od Siebie.
eq-na poczatku kanału aby wyciąć te czestotliwosci ktore są niepotrzebne.

kick gra najglosniej - widac to na mixerze oraz fl limiterze na masterze, reszta gra ciszej.
Jeżeli cos sie wybija na tych analizatorach można lekko ściąć transparentnym limiterem (np buzz) i spróbowac gain up aby zwiekszyć głośność.
Jeżeli jednak jakiś element zwłaszcza perkusja jest za cicho w miksie wtedy kompresor wchodzi do akcji.
Trzeba przepuścić pierwszy/e transienty czyli attack 20 50 a moze starczy 15 - patrz na analizator fl limitera. Skompresuj reszte dzwieku , omijając poczatek i wtedy zwieksz glosnosc gain. Jest to kompresja techniczna - stosuj tylko wtedy kiedy zajdzie wyżej wspomniana potrzeba czyli czasami.
No chyba że celujesz w mocny rms.

eq-na koncu kanalu przed pogłosem do podbicia porzadanych częstotliwosci-ja stosuje easy eq oraz thriller eq - bardzo transparentne nie wprowadzaja szumu a thriller moze też podkolorowac przyjemnie.

To na kanale.
Na grupach podobnie ale to już na pewno znajdziesz na necie w rozlicznych tutorialach. Najpierw ogarnij co wszyscy napisalismy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/18 23:17 #19911

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Voxengo SPAN ma domyślnie ustawiony slope w taki sposób aby można było śmiało robić mniej więcej na płasko, przełączając w tryb master robi się rozmyty uśredniony sygnał i ładnie można sprawdzić ogólny balans miksu.

Jednak najważniejsze - dobry miks i odpowiedni balans to nie tylko korekcja i kompresja ale przede wszystkim odpowiednia kompozycja i aranżacja utworu nad którym pracujesz. Nie możesz podbić czegoś czego nie ma. Jeżeli przeładujesz utwór niskimi brzmieniami i brakuje Ci górnych częstotliwości to jakiekolwiek podbijanie nie ma sensu, w najlepszym przypadku sprawisz, że brzmienia będą nienaturalne. Mówiąc w skrócie dobry miks to dobre rozplanowanie instrumentów gdzie każdy ma swoje miejsce. Tu stopa perkusyjna, wyżej bas, bębny, potem jakaś gitara, wokal, talerze i tak dalej. Dotyczy to każdego gatunku muzycznego, nawet tych najbardziej pokręconych. To też jest powód dla którego najlepiej samemu programować syntezatory - można ustawić dokładnie tam gdzie potrzeba w miksie, presety zazwyczaj ładnie brzmią solo ale nie pasują nigdzie (z drobnymi wyjątkami).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/19 11:59 #19913

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1564
  • Otrzymane podziękowania: 44
Aplauz, co to za bzdury z komorą bezechową? Czemu ma to służyć? Żadne studia nagraniowe (zwłaszcza reżyserki, gdzie dokonuje się wstępnego miksu nagrania) nie są komorą bezechową...
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/19 12:38 #19914

  • aplauz
  • aplauz Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 3
Racja - przejęzyczenie. Chodziło oczywiście o komorę bezpogłosową (lub o wyrównanym pogłosie).
Korg Pa3x Musikant - Korg Pa2xpro - Pa800 - Pa80 - Yamaha W7v2 - Korg 01W/FD - EMU Vintage keys - Roland E96 - Casio CT-670

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Kompresja a Korekcja 2013/03/19 14:26 #19915

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1564
  • Otrzymane podziękowania: 44
Pogłos musi zawsze być- bez tego pomieszczenie jest matowe i z automatu podkręcasz wysokie częstotliwości. Jaki tego może być efekt gdy puścisz materiał w klubie... To chyba mówić nie muszę :)
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena