W FL Studio możemy nagrywać nie tylko ścieżki audio, ale również dzwięki wyzwalane za pomocą klawiatury sterującej. W celu rozpoczęcia nagrywania należy wcisnąć record na panelu transportu a następnie nacisnąć play.
Jeżeli podczas operacji nagrywania będziemy znajdowć się w trybie song, program Fl Studio odegra dla nas utwór, ale jednocześnie zarejestruje wszelkie komunikaty ####. (na tej ścieżce w playliście, która jest aktualnie podświetlona) np.
Melodie możemy nagrywać do piano roll lub step sequencera. Aby jednak możliwe było nagrywanie do piano roll konieczne jest dokonanie odpowiedniego ustawienia.
W Fl Studio można nagrywać poza tym wszystkie ruchy wszelakich manipulatorów - np. zgłaśnianie, odcinanie filtra itd. - jest to tzw. automatyzacja.
Globalną automatyzację można nagrywać do jednego patternu. Popatrz w playlistę - zobaczysz tam na patternie 9 Main automation - jest to specjalna ścieżka tworzona wraz z każdym, nowo otwartym projektem - do którego zgrywana jest wszelka automatyka.
Anulowanie nagrywania.
Nagrywanie można anulować na dwa sposoby :- poprzez wybranie opcji Cancel Current Recording z Help Menu (opcja ta działa tylko wtedy, gdy wcześniej nie wciśniemy przycisku stop na panelu transportu).Ważne jest, że zawsze możemy cofnąć nasze anulowanie za pomocą opcji Undo z menu Edit (ctrl +Z).
- poprzez wciśnięcie przycisku stop na pasku transportu.
Podczas nagrywania pliku audio należy pamiętać, że anulowanie takiego nagrywania nie może być cofnięte !
Program Fruity loops pozwala na nagrywanie z zewnętrznych źródeł poprzez wejścia w mikserze do plików *.wav, a następnie wstawiania takich klipów bezpośrednio do playlisty. Klipy Audio możemy rejestrować w czasie rzeczywistym przepuszczając np. dzwięk nagrywanej gitary przez efekty nałożone w mikserze.
Ścieżki audio możemy nagrywać na dwa sposoby:- w czasie rzeczywistym - wykorzystując do tego celu wejście Asio
- w czasie nierzeczywistym - uzyskując klipy wyższej jakości
Ad 2. - nagrywanie w czasie nierzeczywistym
Na samym początku przygotowujemy ścieżkę - naciskamy ikonę dyskietki na panelu miksera. Pojawi się okno przeglądarki, za pomocą którego wskazujemy miejsce pliku, który będziemy nagrywać nadając mu nazwę np. klip.wav. Pomarańczowe zabarwienie ikony dyskietki znajdującej się w prawym dolnym rogu miksera sygnalizuje gotowość programu do nagrania ścieżki o nazwie track.wav.Opcje nagrywania znajdziemy w menu miksera w lewym górnym rogu.
- 32bit floating point recording - zaznaczamy jeśli chcemy nagrać nasz klip z 32 bitową rozdzielczością
- Auto-create audio clip - zaznaczamy jeśli chcemy, by nagrany klip automatycznie został wstawiony do playlisty
- Render to Wave File (Alt + R) - ta opcja jest dostępna lub nie.
Ad 1. - Nagrywanie w czasie rzeczywistym
Należy przygotować plik, do którego nagramy - w tym celu wciskamy ikonę dyskietki (patrz obrazek wyżej) na panelu miksera. Jeśli użyjemy lewego przycisku myszy ukaże nam się okno przeglądarki, w którym musimy wskazać miejsce, w którym nagramy nasz klip. Jeśli użyjemy prawego przycisku myszy na ikonie dyskietki automatycznie zostanie nadana nazwa pliku, do którego będziemy nagrywać.
Jeśli nagrywamy któryś z kolei plik - ten otrzyma nazwę taką, jak poprzedni z odpowiednim indeksem na pietia_1.wav. Ikonka dyskietki zapali się na pomarańczowo, co oznacza że program jest gotowy do zarejestrowania ścieżki.