Wrześniowe nowości ze stajni Rolanda (2011)
- Szczegóły
I mamy wrzesień a jak wrzesień to czas na nowości - które przygotował Roland. Wylistujmy je zatem
- Przenośny rejestrator R-26
- Sampling Pad SPD-SX
- Personal Drum Monitor PM-03
- 2 wzmaczniacze gitarowe z wbudowanym efektem chorus AC-33-RW oraz AC 60 RW
- Kostki gitarowe BC-2 oraz FB-2
- Loop Station RC-300
- DAW Sonar X1
- R-MIX - aplikacja do przetwarzania sygnału Audio
Źródło: Rolandconnect
Togu Audio Line TAL - Tal-Filter 2
- Szczegóły
Do naszego bogatego działu z wtyczkami VST trafia kolejna z logo TAL, a mowa tym razem o wtyczce TAL-Filter-2. Plugin udostępniany jest na licencji open source a dostępny jest w wersjach 32 oraz 64-bitowej za równo na komputery z systemem Windows jak i Mac OS X. Na potrzeby wtyczki wykorzystano algorytmy, które zastosowano w pluginie TAL-NoiseMaker. Sygnał wejściowy można swobodnie nasycić czy przesterować zwiększając wartość parametru Volume. Dodatkowo TAL-Filter 2 pozwala na modulację panoramy oraz głośności sygnału na wejściu, dzięki czemu wtyczka znajdzie zastosowanie jako efekt bramki czy tremolo. Szczególnie ciekawe efekty można uzyskać podczas pracy z próbkami perkusyjnymi.
ReFx Vanguard lista komercyjnych oraz darmowych zestawów brzmień (soundbanks)
- Szczegóły
Poniżej znajdziesz listę komercyjnych oraz darmowych banków brzmień jakie opracowane zostały dla syntezatora wtyczkowego ReFX Vanguard. Na liście znajduje się 12 soundbanków, które znajdują się w dystrybucji producenta wtyczki Vanguard
Komercyjne banki brzmień:
Official Vanguard Expansions
Typowe brzmienia: Szerokie spektrum brzmień
Liczba brzmień: około 1500 (!)
DMS reFX Vanguard Sounds Bundle
Typowe brzmienia: Szerokie spektrum brzmień, EDM, Dance, Club, Bass, Lead
Liczba brzmień: 380
Vengeance Vanguard Reloaded Vol. 1, 2
Typowe brzmienia: Electro, Dirty, Dutch, House, Bass, Lead, Pad, FX
Liczba brzmień: 2x 128
Czytaj więcej: ReFx Vanguard lista komercyjnych oraz darmowych zestawów brzmień (soundbanks)
Native Instruments - Studio Drummer
- Szczegóły
Studio Drummer, to zapowiadany jakiś czas temu instrument na potrzeby efektywnego pozyskiwania studyjnej jakości ścieżek perkusyjnych, a który właśnie trafił do sprzedaży. Native Instruments umiejętnie zespolił zestawy próbek perkusyjnych (3 zestawy drum kit ze stajni Pearl, Sonor oraz Yamaha, które spróbowane zostały ogromną precyzją w studio Teldex w Berlinie). Sample rejestrowano przy użyciu 18 mikrofonów. Rezultatem mozolnej pracy jest 17 GB materiału.
Próbkowano na 25 poziomach layer. Każdy instrument posiada do 6 odmian, oraz tuzin charakterystycznych artykulacji.
Do odtwarzania wykorzystano moduł oparty na samplerze Kontakt. Oferowane zestawy sprawdzą się w gatunkach: pop, rock, metal, jazz oraz pokrewnych.
Szerokie spektrum one-shotów wzbogacone jest o ponad 3500 wzorców rytmicznych, które podzielone zostały dodatkowo na 11 kategorii. Wszystkie wzorce skonwerterowane zostały do plików MIDI.
Dzięki bogatej palecie kontrolerów (sekcja miksera), możemy wpływać na poszczególne aspekty brzmieniowe próbek. Możliwość kontroli parametrów pomieszczenia, sekcja EQ oraz kompresora z pakietu efektów: Solid Mix
Studio Drummer kosztuje $169 / €149. Stanowi on również część pakietu Komplete 8 oraz Komplete 8 Ultimate.
Fl Studio Quick Tip: Przenoszenie elementów między projektami
- Szczegóły
Czasami istnieje konieczność przeniesienia wybranych elementów z jednego projektu do drugiego np układ nut w oknie Piano Roll, ustawienia miksera, ustawienia poszczególnych kanałów, ustawienia automatyki itd. Na szczęście i o tym pomyślała firma Image Line.
W celu zrealizowania powyższego zadania należy skorzystać z jednej z opcji eksportu (menu: File -> Export -> Project bones…).
Zastosowanie się do powyższej wskazówki powoduje zapis poszczególnych elementów projektu w osobnych folderach, które później z powodzeniem zaimportujesz do dowolnego innego projektu (patrz ponizszy screen).
Czytaj więcej: Fl Studio Quick Tip: Przenoszenie elementów między projektami
Native Instruments - Komplete 8 oraz Komplete 8 Ultimate
- Szczegóły
Native Instruments wprowadził do sprzedaży kolejną wersję pakietu Komplete 8, na który składa się 27 niezależnych produktów. Absolutną nowością jest tutaj pakiet Komplete 8 Ultimate (zestaw instrumentów oraz efektów). z dedykowanym dyskiem twardym (USB 2.0) stanowiący kompilację 50 produktów - w sumie 13000 brzmień, 240 GB materiału oraz oszczędność na poziomie 80 % (w stosunku, do tej jaką trzeba byłoby zapłacić przy zakupie każdego produktu niezależnie).
Czytaj więcej: Native Instruments - Komplete 8 oraz Komplete 8 Ultimate
Fl Studio tutorial: Ciekawy efekt narastania
- Szczegóły
Na początek zachęcam do odsłuchania poniższego przykładu?
{audio}images/stories/flstudio/flraiser/vstipl_raiser_effect.mp3{/audio}
Podoba Ci się ten efekt, chciałbyś go zastosować w swojej produkcji, ale nie wiesz jak go uzyskać? W poniższym tutorialu postaram się opisać, w jaki sposób uzyskać efekt narastania dzwięku (riser). W tym celu wykorzystamy próbkę perkusyjną w postaci one shota.
Zatem do dzieła.
Po pierwsze z poziomu przeglądarki browser wczytujemy dowolną próbkę perkusyjną. W tym celu klikamy nań prawym przyciskiem myszy i z menu wybieramy ‘Edit in audio editor’. Opisana operacja powoduje wczytanie wskazanej przez nas próbki do okna edytora Edison (w poniższym przykładzie wykorzystałem próbkę snare).
FL Studio tutorial: Podstawy automatyki
- Szczegóły
Automatyka to nic innego jak ruch dowolnego kontrolera, np. gałki głośności odpowiedzialnej za siłę głosu danego kanału chociażby w oknie step sequencera, który wykonany jest w sposób płynny zgodnie z informacjami zapisanymi w klipie automatyki. To trochę tak jakby ktoś wykonywał taki ruch w czasie odtwarzania songu.
Aby umiejętnie zrozumieć zależności istniejące między klipami automatyki oraz parametrami (kontrolerami) obsługiwanymi przez te klipy, przyjrzyjmy się poniższej ilustracji. W jej górnej części znajdziemy schematyczny rysunek klipu automatyki a który wykazuje pewną zmienność w czasie (na klipie zamieściliśmy punkty czasowe 1, 2 oraz 3.
Gdyby poniższy (schematyczny) [1] klip automatyki zlinkować do np. gałki głośności [2], w chwili odtwarzania gałka wykonałaby ruch (obróciłaby się przeciwnie do wskazówek zegara od pozycji 1 do pozycji, 2 po czym zmieniłaby kierunek ruchu na zgodny z ruchem wskazówek zegara w pozycję 3.
Strona 231 z 413