- Szczegóły
Arturia podczas tegorocznych targów Musikmesse 2014 zaprezentowała specjalną edycję monofonicznego syntezatora analgowego MiniBrute SE.
MiniBrute SE zamknięty został w aluminiową obudowę z drewnianymi boczkami. Jest to kompaktowy syntezator czerwiący garściami z oryginału MiniBrute
Instrument odznacza się rozszerzonym sekwencerem krokowym działającym maksymalnie na 64 krokach, co daje nieograniczone możliwości kreowania różnego rodzaju sonicznych przebiegów. Frazy można tworzyć na podstawie już istniejących poprzez zmianę trybu odtwarzania, bramkowania, ustawień typu swing itd.
Czytaj więcej: Arturia - MiniBrute SE (monofoniczny syntezator hardwerowy)
- Szczegóły
Arturia podczas targów Musikmesse 2014 zaprezentowała topowy model hybrydy stanowiącej połaczenie sterownika MIDI oraz syntezatora KeyLab 88. Ten 88-klawiszowy instrument odznacza się młoteczkową klawiaturą typu Fatar. Instrument dostarczany jest z oprogramowaniem Analog Lab podparty 5000 gotowymi brzmieniami, pochodzącymi z Mini V, Modular V, CS-80V, ARP2600 V, Jupiter-8V, Prophet V, oraz Oberheim SEM V i Wurlitzer V.
Wraz z KeyLab 88 otrzymujemy dostawkę na laptopa z gumowymi elementami chroniącymi komputer przed ześlizgnięciem. Dodatkowym atutem statywu będzie przystosowanie go pod iPad.
Instrument przystosowany został do pracy na scenie.
Na panelu głównym znajdziemy:
- pokaźną ilość kontrolerów suwakowych oraz gałek,
- 16 świecących, czułych na nacisk padów
- wyświetlacz LED ułatwiający nawigowanie po oprogramowaniu.
Czytaj więcej: Arturia - KeyLab 88 (topowy model hybrydy: sterownik MIDI + syntezator)
- Szczegóły
Korg zapowiedział pracę nad hardwerową wersją ARP Odyssey, legendarnego syntezatora analogowego z lat 70-tych.
ARP Odyssey zaprezentowany został w 1972 roku. Nacechowany był unikalnym brzmieniem oraz innowacyjnymi możliwościami w zakresie kontroli. Przez wiele lat wykorzystywany był w nagraniach wielu muzyków na całym świecie. Sprzedaż syntezatora zakończyła się w 1981 r.
W pracy nad hardwarowym wydaniem ARP Odyssey udział weźmą: David Friend oraz Alan Robert Pearlman - czołowi projektanci oryginału.
- Szczegóły
Hypersynth zapowiedział, iż hardwarowy monofoniczny syntezator analogowy Xenophone, dostępny jest w przedsprzedażowej ofercie w obniżonej cenie 799 dolarów. Ostateczna cena to 899 dolarów. Data wprowadzenia na rynek: kwiecień 2013.
Dodatkowe informacje na temat oferty przedsprzedażowej
- Szczegóły
Rig KEYS to pierwsza miniaturowa, w pełni przenośna uniwersalna klawiatura MIDI do telefonu iPhone, iPoda touch, iPada i komputera Mac. Klawiatura jest podłączana bezpośrednio do urządzeń z systemem iOS lub portu USB komputera Mac i wyposażono ją w 37 miniaturowych klawiszy czułych na siłę docisku, zajmuje bardzo mało miejsca na biurku i bez problemu zmieści się w plecaku lub torbie.
Klawiatura iRig KEYS jest zgodna ze standardem Core MIDI, a dzięki technologii plug and play bez problemu współpracuje zarówno z urządzeniami z systemem iOS, jak i komputerem Mac — bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji, oprogramowania ani sterowników. Bardzo niskie zużycie energii gwarantuje pełną mobilność klawiatury iRig KEYS. Po podłączeniu do telefonu iPhone, iPoda touch lub iPada może być zasilana z urządzenia, a w przypadku dłuższych sesji warto w tym celu skorzystać z portu USB. Po podłączeniu do komputera Mac klawiatura jest zasilana przez port USB.
Klawiatura iRig KEYS sprawdza się na koncertach, a także podczas pisania tekstów i komponowania muzyki przy użyciu załączonych programów i aplikacji. Można z niej także korzystać w połączeniu z innymi instrumentami i urządzeniami do rejestracji dźwięku zgodnymi ze standardem MIDI w dowolnym systemie iOS lub Mac OS.
- Szczegóły
Nektar zapowiedział natychmiastową dostępność klawiatury sterującej Impact LX49, pierwszej klawiatury z linii sterowników niskobudżetowych, w pełni integrujących się z większością popularnych programów typu digital-audio workstation.
Instrument posiada 4-oktawową czułą na docisk klawiaturę, 9 kontrolerów suwakowych, 9 kontrolerów typu: przycisk, 6 przycisków transportu, 8 czułych na szybkość uderzenia padów, gniazdo umożliwiające podłączenie kontrolera nożnego. Na pokładzie znajdziemy również kółka modulacji.
Użytkownik może zapisać do 5 własnych ustawień GM.
Kontroler dostarczany jest z predefiniowanymi mapami, które zwiększają sposób w jaki klawiatura integruje się z takimi aplikacjami jak: Cubase, Digital Performer, Garageband, Logic, Nuendo, Reason, Sonar and Studio One.
Czytaj więcej: Nektar - Impact LX49 (budżetowa klawiatura MIDI)
- Szczegóły
Authentic Ensemble Performances – to funkcja, która odpowiedzialna jest za pozyskanie autentycznego brzmienia.
Organ World – to kolejna nowość, którą znajdziemy w Tyrosie 5. Mowa o znakomicie odwzorowanych brzmieniach organowych nad którymi zapanujemy dzięki dodatkowemu zestawowi intuicyjnych w obsłudze narzędzi oraz zestawowi efektów, które pozwolą na ukształtowanie brzmienia w indywidualny sposób.
40 styli opartych o autentyczną ścieżkę perkusyjną rozszerzają znacząco możliwości soniczne automatycznego akompaniamentu. Style audio wykorzystują technologię time stretch, dzięki której ścieżki audio w stylu poprawnie reagują na zmianę tempa akompaniamentu bez jednoczesnego efektu myszki Mickey.
Na potrzeby Tyrosa 5 Yamaha zaimplementowała dwa dodatkowe rodzaje efektów: Real Distotrion oraz Real Reverb. Oba efekty w swoim działaniu wykorzystują zgrabnie zaprojektowane panele, z arsenałem intuicyjnie obsługiwanych kontrolerów.
Algorytm Real Reverb to udoskonalona wersja algortmu Reverb, znanego z poprzednich modeli Tyrosa. Aktualna wersja pozwala uzyskać bardziej naturalne pogłosy.
Efekty Real Distortion oparto na cyfrowych modelach klasycznych wzmacniaczy gitarowych z lat 60-tych I 70-tych
VCM z ang. Virtual Circuitry Modeling to kolejna technologia zaimplementowana na potrzeby Tyrosa 5 – algorytm wirtualnego modelowania obwodów odpowiedzialna za reprodukcję klasycznego brzmienia.
Czytaj więcej: Yamaha - Tyros 5: zdjęcia, specyfikacja (oficjalna premiera: 11 listopada 2013)
- Szczegóły
Akai Professional przedstawia platformę MPC Element łączącą w sobie rozwiązanie softwarowo-hardwarowe przypominające rozmiarami oraz kształtem popularne tablety. Dzięki zastosowaniu systemu nakładki, powierzchnia kontrolera jest chroniona (tak jak w laptopach). Obudowa typu slim o grubości 14 mm bez problemu zmieści się w torbie obok laptopa.
Całość zasilana jest z gniazda USB (brak konieczności stosowania adaptera DC). Zaimplementowany standard MIDI pozwoli na wykorzystanie urządzenia w połączeniu z dowolnym oprogramowaniem typu DAW. Co ważne MPC Element może pracować niezależnie od środowiska DAW. W przypadku pracy np. w Cubase działa jako wtyczka VST, RTAS bądź AU.
W obudowie znajdziemy złącza MIDI in oraz MIDI out. Kable dołączane są w standardzie. Urządzenie dostępne jest w cenie, na którą niemal każdy może sobie pozwolić: 149.99 USD.
Strona 5 z 9