Togu Audio Line TAL - Tal-Filter 2 v 0.99b Do naszego bogatego działu z wtyczkami VST trafia kolejna  z logo TAL, a mowa tym razem o wtyczce TAL-Filter-2. Plugin udostępniany jest na licencji open source a dostępny jest w wersjach 32 oraz 64-bitowej za równo na komputery z systemem Windows jak i Mac OS X. Na potrzeby wtyczki wykorzystano algorytmy, które zastosowano w pluginie TAL-NoiseMaker. Sygnał wejściowy można swobodnie nasycić czy przesterować zwiększając wartość parametru Volume. Dodatkowo TAL-Filter 2 pozwala na modulację panoramy oraz głośności  sygnału na wejściu, dzięki czemu wtyczka znajdzie zastosowanie jako efekt bramki czy tremolo. Szczególnie ciekawe efekty można uzyskać podczas pracy z próbkami perkusyjnymi.

 

Tone2 - BiFilterTone2 BiFilter to wysokiej jakości stereofoniczny moduł filtra w postaci wtyczki vst. Wtyczkę cechyje liniowe zachowanie w całym zakresie częstotliwości (20 Hz - 20000 Hz) oraz doskonały rezonans. A  to wszystko za darmo.

nch swift soundWavePad - darmowy edytor audio pozwalający na edycję plików muzycznych, wokali, czy nagrywanie audio. Operacje kopiowania, wycinania, wklejania części nagrania, dodawania efektów takich jak echo, redukcja szumów, poprawna praca między innymi z plikami w formacie mp3. Przekonaj się.

TAL-Reverb II czyli jeden z najczęściej wybieranych pogłosów w formacie VST doczekał się stabilnego wydania. Wprowadzone poprawki przekładają się na użyteczność pogłosu jak również jego brzmienie. W stosunku do pierwowzoru wtyczka zaopatrzona została w sekcję EQ (3-pasmowy). Dzięki wprowadzonym zmianom udało się stworzyć efekt pozbawiony cyfrowych artefaktów a który  osiągnięty został dzięki długotrwałym testom oraz żmudnemu procesowi strojenia wtyczki.

Togu Audio Line TAL - ReverbIII Wtyczka TAL-Reverb-III to następca stereofonicznego pogłosu płytowego (plate reverb) TAL-Reverb-II napisana przy użyciu środowiska C++ - juce framework. Zmiany w stosunku do pierwowzoru widać gołym okiem - poprzez zastosowanie zoptymalizowanego, prostego interface wtyczki. Producent wprowadził również szereg wewnętrznych zmian do algorytmu. Instrument cechuje uproszczona sekcja EQ wraz ze wskaźnikami wysterowania. Z uwagi na swój niepowtarzalny charakter wtyczka daje rozproszony efekt pogłosu bez zbędnych cyfrowych artefaktów, a wszystko za sprawą wielu godzin testowania oraz strojenia. Możliwości wtyczki TAL-Reverb III prezentuję poniżej:
{audio}http://kunz.corrupt.ch/mp3/reverb3_preview.mp3{/audio}
Pogłos typu plate charakteryzuje się jasnym, lekko metalicznym brzmieniem. Sprawdza się szczególnie w muzyce pop. Najczęściej jest używany do ścieżek wokalnych i perkusyjnych (użyty do śladu werbla może dodać mu głębi i charakteru, bez efektu nadmiernego pogłosu).

Araldfx - StormGate1 StormGate1 - to darmowy efekt bramki pozwalający na dowolne, swobodne rysowanie własnych wzorów (w postaci obwiedni). Narzędzie, które z powodzeniem możemy zastosować celem stworzenia rytmicznych patternów, które po nałożeniu na dowolne brzmienie (najlepiej typu pad) sprawią że zwyczajnie brzmiąca barwa, zabrzmi jak rasowa, wyjęta z komercyjnej wtyczki. Plugin można wykorzystać jako procesor symulujący efekt typu sidechain.

Stormgate1 oferuje do 16 różnych wzorów amplitudy. Praca wbudowanego w program sequencera jest w pełni zsynchronizowana z tempem hosta.
W celu narysowania obwiedni wybierasz odpowiednie narzędzie do rysowania. Wszelkie operacja kształtowania obwiedni wykonujesz z poziomu wyświetlacza. Więcej informacji na temat StormGate1 znajdziesz w manualu. Wtyczka dostępna jest w formacie VST zarówno na komputery PC jak i MAC.

vTogu Audio Line - TAL - Filter v.0.8 Togu Audio Line udostępnił zaktualizowaną wersję wtyczki VST TAL-Filter - filtra pracującego w trybach: High Pass, Band Pass oraz Low Pas.

ToneBytes - GLS! vocal remover GLS! to wtyczka, której nadrzędnym celem jest usuwanie partii wokalnej ze ścieżki audio. Wtyczka eliminuje wokal przede wszystkim z centralnej partii utworu, która to w głównej części jest nim wypełniona.Plugin działa w taki sposób, aby jednocześnie zapobiec usunięciu ścieżek: perkusyjnej oraz basowej (które jak wiadomo również rozłożone są centralnie w miksie).