Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 15:48 #19290

  • patent
  • patent Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam
Mam podlaczona klawiature midi i gdy wrzuce krotki sampel na kanal to moge sobie nim grac melodie. Nizsze dzwieki sa dluzsze, wyzsze sa krotsze. Jest mozliwosc ustawienia tego w taki sposob, aby kazda wysokosc dzwieku byla o tej samej dlugosci?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 16:49 #19291

  • hiphop14
  • hiphop14 Avatar
  • Wylogowany
  • Złoty forumowicz
  • Złoty forumowicz
  • Posty: 176
  • Otrzymane podziękowania: 1
Gdy wrzucisz sampel do patternu i klikniesz na niego, pojawi ci sie okno, w tym oknie na samym dole masz pokrętło crf, przekręć je ( przykładowo ) na maxa w prawo, i już możesz grać tym samplem ile ci sie podoba
Za tę wiadomość podziękował(a): patent

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 16:54 #19292

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Włączasz opcję use loop points i ustawiasz pokrętło CRF, wtedy się uaktywni, są to punkty gdzie dźwięk będzie się zapętlał. Ustawiasz też odpowiednie obwiednię głośności w zakładce INS.

EDIT: Wyprzedziłeś mnie. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez N.E.X..

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 17:03 #19294

  • patent
  • patent Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy. Krece pokretlem crf, ale to nie rozwiazuje mojego problemu. Chodzi mi o to, ze sampel na wysokosci C5 gra ok, ale np. na C4 gra wolniej, a C6 gra szybciej. Chcialbym, aby kazdy klawisz klawiatury gral dzwięki tę samą predkoscia, ale o roznej wysokosci. Jest to do zrealizowania?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 17:44 #19295

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Fizyka dźwięku się kłania. Zmieniając wysokość zmieniasz częstotliwość z jaką jest odtwarzany sampel a to oznacza jego spowolnienie lub przyspieszenie. Nie zrobisz więc tego inaczej. Są różne metody np. rozbicie dźwięku na granulki ale powoduje to metaliczny dźwięk i zmienia jego brzmienie, można to stosować raczej przy niewielkich zmianach tempa rozciągając już gotowe pętle i nagrania. W samplerze tego nie zrobisz grając z klawiatury, w DirectWave tak samo, nie wiem czy Kontakt posiada taką możliwość.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 17:57 #19296

  • patent
  • patent Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 0
Wlasciwie to da sie to zrobic tylko troche dluzej niz klikniecie w jedna kontrolke no i przekrecenie pokretla (a wlasnie takiej metody szukalem, no ale jak sie nie da to sie nie da). A mianowiscie: rozlozyc cala game na osobnych kanalach, zmienic pitch bez zmiany mul, wlaczyc granie kazdego kanalu innym klawiszem. Tylko tu pojawia sie kolejny problem, bo nie mozna grac czarnymi klawiszami wiec dzwieki z krzyzykiem bedzie trzeba ustawic pod biale i tu jest lipa...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 18:07 #19297

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
No więc piszę że się nie da. ;)

Jeżeli jesteś tak bardzo zdeterminowany zrób wszystkie dźwięki ręcznie zmieniając wysokość dźwięku odpowiednim algorytmem w edytorze audio i potem wklej to do jakiegoś samplera, np. DirectWave lub darmowy Shortcircuit tworząc własny instrument. Sampler FL Studio nie zrobi tego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez N.E.X..

Wysokość sampla, a jego długość (szybkość) 2013/02/10 19:25 #19298

  • patent
  • patent Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 0
Az tak bardzo zdeterminowany to nie jestem :) Nigdy nie uzywalem tego typu samplerow, a moze warto sie zaznajomic. Dzialaja normalnie jako wtyczki vst? Czyli teoretycznie moglbym wrzucic na kazdy klawisz do nich inny sampel i grac nimi nawet czarnymi klawiszami? Fajnie jest to z robione w samplerze w FL, ze jak tne sample w edisonie i wrzuce na kanały to automatycznie zapisuje mi w biliotece te sample. Pewnie jakby wrzucac do samplera typu DirectWave czy Shortcircuit to ich nie zapisze w "Sliced beats"?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena