Wiesz, wszystko zależy od tego co sobie wymyślisz. Nie mam pojęcia czy stworzysz KAŻDY dźwięk jaki będziesz miał na myśli, ale gwarantuję Ci, że możesz wykręcić wszystko to co teraz słyszysz w muzyce i 1000000 razy więcej różnych dziwnych i nie dziwnych brzmień. Generalnie często jest tak, że wychodzi lepiej niż to co byś sam chciał i podczas zabawy okazuje się, że jak zmienisz jeszcze to i tamto to brzmi bardziej atrakcyjnie.
Wszystko opiera się na tym żeby znać obsługę syntezatorów których chcesz używać i poznać jego brzmienia. Druga sprawa to wiedza co chcesz uzyskać i jak uzyskać dane brzmienie.
Dla przykładu:
Smyczki, duża ilość (Strings) - zaczynają powoli wybrzmiewać więc ustawiasz obwiednie z wysokim atakiem w syntezatorze, mają dosyć liczne i pełne brzmienie więc ustawiasz kilka oscylatorów, każda osoba w sekcji gra lekko odstrojona bo nie możliwe jest aby każdy zagrał idealnie więc trzeba odstroić oscylatory od siebie, i tak dalej, bo to tylko początek.
Dźwięki pozytywki - mocno uderza i powoli wybrzmiewa, więc zerowy atak i wysoki release na obwiedni, oscylator jako sinus lub square, dobrze pobawić się syntezą FM, która daje metaliczne brzmienie. No i znowu itd.
Dobrze rozdrabniać każdy dźwięk na czynniki pierwsze i próbować odtwarzać brzmienia, tak możesz się nauczyć ;).