Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

Reason 5? czyli czym być może zaskoczy nas Propellerhead 2010/05/23 17:37 #8307

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
Na stronie Propellerhead trwa odliczanie - które zakończy się 28 maja.
Co takiego szkrzętnie skrywa Propellerheads? - Czyżby Reason-a 5, który ponoć ma się "otworzyć" na format VST.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Reason 5 oraz Record 1.5 od Propellerhead - to już pewne! 2010/05/24 18:21 #8313

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
Reason 5 oraz Record 1.5 to kolejne kroki milowe w historii firmy Propellerhead - obie aplikacje ujrzą światło dzienne pod koniec tegorocznego lata. Wcześniej będzie możliwość przetestowania wersji beta. - Zapisy na beta-testy trwają.

Kilka słów o Reason 5 - czyli czego na pewno możemy oczekiwać?
Odtwarzacz plików Rex Dr Rex został zastąpiony całkowicie nowym modułem:
Dr. Octo Rex loop player - który pozwala załadować do 8 pętli REX. Przełączanie się między załadowanymi pętlami odbywa się w locie.

Przypomina mi to trochę rozwiązanie na kształt sequencera patternowego z ośmioma ścieżkami.

Możliwości odtwarzacza Dr. Octo Rex nie kończą się jedynie na czytaniu plików REX. Dodatkowe możliwości to przede wszystkim pełna możliwość integracji w odtwarzane plasterki - nie sposób odnieść się w tym miejscu do modułu SliceX z Fl Studio:P

Wszystkie pętle możemy dodatkowo modyfikować z wykorzystaniem dodatkowych ustawień panoramy, wysokości, filtra, częstotliwości. Pętle można modyfikować z wykorzystaniem narzędzi do cięcia (slice).



Screen okna modułu Dr. Octo Rex ? jedna z nowości jaką znajdziemy w Reason 5.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Pietia.

O:Reason 5 oraz tryb Block mode 2010/05/25 15:54 #8322

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
Kolejna garstka informacji na temat Reasona 5.

Tym razem producent prezentuje koncepcję Block mode zrealizowaną na potrzeby środowisk DAW Reason 5 oraz Record 1.5.
Dzięki zastosowaniu systemu block mode - najnowsze oprogramowanie ze stajni Propellerheads umożliwi projektowanie utworu z wykorzystaniem klocków, które układamy tak jak chcemy w oknie, które użytkownicy Fruity Loops nazywają playlistą.

Podobnie jak w Fl Studio użytkownik przełącza się między trybami: Pat/Song - tak w przypadku Reason 5 przełączać się będziemy między trybem Block/Song

Budowanie utworów z klocków przyśpieszy proces twórczy.
Wspomnieć należy również, iż zawartość poszczególnych bloków jest widoczna - tak jak w przypadku clipów umieszczanych w playliście Fl studio.
Każdy blok stanowi zbiór zarejestrowanych sekwencji na potrzeby np. intro, zwrotki, refrenu itd.
Producent dodatkowo wzbogacił Reasona 5 o możliwość wyciszania poszczególnych partii, poprzez zastosowanie narzędzie "mute".

Dzięki zastosowaniu systemu bloczków użytkownik po skomponowaniu tła, może z powodzeniem przejść do rejestrowania partii solowych czy wokalu (pracując w trybie Song).


Można śmiało powiedzieć że powyższe udogodnienia znajdziemy w Fl Studio 9 - czyżby Propellerheads kopiowało koncepcje firmy Image-Line? Oceńcie sami.


Tryb "Block mode". Kolejna z nowości jaką znajdziemy w Reason 5 oraz Records 1.5
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Pietia.

O:Reason 5? czyli czym być może zaskoczy nas Propellerhead 2010/05/25 21:40 #8327

  • 1nf3ct3d
  • 1nf3ct3d Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Ekspert
  • Posty: 97
  • Otrzymane podziękowania: 0
oj widze ze codziennie odslaniaja calego reasona 5 chwala sie nowymi gadzetami w tym programie ciekawe co odslonia jako ostatnie hmm pewnie wsparcie vst :D:D


jak to jest z tymi beta testami kazdy moze sie zarejestrowac i zapisac nawet jak sie nie posiada reasona 4 ???

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Reason 5 - późnym latem, znamy ceny 2010/05/25 23:56 #8332

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
O tym , że Reason 5 ma zadebiutować pod koniec lata 2010, pisałem już wcześniej. Poniżej informacje na temat kosztów jakie będzie trzeba ponieść:

Reason 5 aktualizacja z dowolnej wersji Reasona: EUR 99 / USD 129
Record 1.5 darmowa aktualizacja dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników oprogramowania Record
Record Reason Duo EUR 405 / USD 449
Reason 5 EUR 305 / USD 349
Record 1.5 EUR 279 / USD 299

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Pietia.

O:Record 1.5 oraz jego główna broń - Neptune 2010/05/26 22:33 #8336

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
Neptune to broń która ma posłużyć do walki o nowych użytkowników środowiska muzycznego Record 1.5 - Za pomocą tej wtyczki dokonasz korekty niepopranie zaśpiewanych nut.
Neptune to zaawansowany program służący do korekcji wysokości sygnału audio. Wtyczka działa również jako syntezator wokalny, powszechnie znany jako vokoder bądź wokalizer. Dzięki jego możliwościom łatwo wytworzysz dodatkowe harmoniczne, które dodatkowo wzbogacą ścieżkę wokalną (w czasie rzeczywistym).
Wtyczka posiada nieograniczone możliwości.

Neptune powinien sprawdzić się tam, gdzie zajdzie konieczność przetransponowania zarejestrowanego sygnału audio.

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Reason 5 i zwiększone możliwości w zakresie samplingu 2010/05/27 18:22 #8340

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
Reason 5 to również rozbudowane możliwości w zakresie samplingu.
W najnowszej odsłonie wszystkie wbudowane odtwarzacze pełnią jednocześnie rolę samplerów - przez co sampling z poziomu Reasona stał się prosty. Wszystko sprowadza się do wciśnięcia przycisku "sample" a program Reason 5 rozpocznie proces samplingu. Program automatycznie wykryje moment, w którym na wejściu pojawi się próbkowany sygnał

Reason 5 umożliwi również próbkowanie w chwili gdy w tle będzie odtwarzany projekt. Nowe możliwości w zakresie samplingu to również automatyczna detekcja wysokości nut, automatyczne mapowanie nut.

Tak twierdzi producent uzyskanie miltisampli na potrzeby NN-XT oraz NN-19 będzie dziecinnie proste.



Live sampling - w Reason 5
.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Reason 5 i Kong Drum Designer - brak wsparcia dla VST 2010/05/28 18:31 #8348

  • Pietia
  • Pietia Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Master
  • Master
  • Życie jest jak muzyka po prostu płynie...
  • Posty: 5193
  • Otrzymane podziękowania: 193
No i już wiemy, że na obecną chwilę Reason 5 nie obsłuży wtyczek VST.

Wiadomo natomiast na pewno że na pokładzie "piątki" znajdzie się moduł Kong Drum Designer - łączący w sobie możliwości:

analogowego syntezatora z fizycznym modelowaniem brzmienia
samplera
odtwarzacza pętli REX
generatora brzmienia ze wsparciem dla bloku efektów

Kong wyposażony został w 16 padów, każdy z nich generuje inne brzmienie perkusji, które powstaje przy współudziale 9 generatorów typu drum.
Dodatkowe aspekty wygenerowanego brzmienia można uwydatnić za pomocą efektów.

Wykaz modułów:
Synth Bass Drum
Synth Snare
Synth Hi-Hat
Synth Tom Tom
Physical Bass Drum
Physical Snare Drum
Physical Tom Tom
odtwarzacz próbek
odtwarzacz plików REX



Czy Reason 5 to rewolucja czy raczej ewolucja?
Pytanie pozostawiam bez odpowiedzi.
Więcej informacji Propellerheads
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Zasilane przez Forum Kunena