Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

O:Mocny i wyrazisty kick 2010/07/11 23:46 #8855

  • darson
  • darson Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 435
  • Otrzymane podziękowania: 11
Pierdyl przecież w tym drugim przykładzie idzie taka pompa że mózg staje a w pierwszym prawie nic. Jedynie bas co jest na offbeat'cie a reszta nie pompuje. Do tego bas i kick wchodzą sobie w pasmo (częstotliwość) plus jeszcze jakaś wtyka "masteringowa" albo jakiś limiter na masterze zamula miks dostosowując poziomy w jakiś kijowy sposób.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez darson.

Odp: Mocny i wyrazisty kick 2012/07/23 12:14 #16774

  • hnk90
  • hnk90 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
tak jak pisalem gdzies we wczesniejszym poscie, tu przychodzi nam z pomoca panorama dzwieku ale o tym za chwile. Ale najpierw zeby podbic stope (dobra jakosciowo stope) mozna uzyc parametric eq 2 w FL, nastepnie klikamy w lewym gorym rogu okienka tej wtyczki na strzalke w dol, dajemy PRESETS i KICK. Ok, kick mamy podbity i niejako 'zmiekczony'. Nastepnie bawimy sie S1-Imagerem z pakietu Waves Diamond, ktory pozwala nam na rozmieszczenie panoramy dzwieku. Jak wszyscy wiemy (a moze i nie wszyscy) w bitach (chodzi mi tu o bity HH ale raczej w kazdym gatunku muzyki tak jest) ze perkusja sie wyroznia z 'tlumu' dzwiekow i gra tak jakby na przedzie. Tak wiec musimy ustawić ją tak, by grała na pierwszym planie. Reszta dzwiekow musi byc tak jakby 'pod' perkusja ale to juz musimy sie sami dowiedziec na jakich czestotliwosciach najlepiej gra dany instrument. Profesjonalnosc brzmienia bitow znanych producentow (chyba nie musze wymieniac jakich bo jest ich duuuuzo) opiera sie wlasnie na mixie i rozmieszczeniu panoramy. Gdy juz rozmiescimy poszczegolne instumenty na poszczegolne pasma, uzyskamy b. dobry efekt i wtedy nasze sample nie beda sie gryzc bo Twoj problem wydaje mi sie ze polega na tym, ze kazdy dzwiek gra na tym samym pasmie przez co mozesz wlasnie odczuwac, ze stopa jest przytlumiona, takze zycze milego majsterkowania i owocnych efektow. Pozdro :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Mocny i wyrazisty kick 2012/07/23 12:32 #16775

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Z całym szacunkiem, ale napisałeś właśnie ostrą głupotę i wypada to sprostować jakby ktoś jeszcze to czytał próbując zrobić to samo. Temat dotyczy stopy perkusyjnej, raczej nie całej perkusji. Kick jak i Snare czyli stopa i werbel to elementy które NIGDY nie powinny być rozmieszczane w panoramie, mają być na środku tam gdzie ich miejsce, nie na lewo, nie na prawo ani także nie mogą być traktowane żadnymi wtyczkami które tworzą pseudostereo poprzez opóźnienia kanałów (S1 Stereo Imager). Bas jak i niskie uderzenie werbla musi być centralnie w mono. Rozmieszczenie w przestrzeni można robić na hihatach albo perkusjonaliach które mają się nakładać na stopę albo werbel, ale to na wyższych częstotliwościach. Tak można uzyskać gęstą i szeroką perkusję, ale nigdy robiąc panoramę czy pseudostereo na bębnach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Mocny i wyrazisty kick 2012/07/24 12:20 #16791

  • hnk90
  • hnk90 Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
rowniez z calym szacunkiem ale jesli chodzi o perkusje to nalezy ja umiescic w panoramie dlatego to napisalem a dokladniej chodzilo mi o ustawienie opcji WIDTH w S1 imagerze (osobiscie ustawiam to na 0,00 - zawsze na stopy i werble, z hihatami zalezy...) i ustawienie jej wlasnie w centrum wiec nie mow mi ze zle robie bo mam swoje patenty na to i efekty sa na prawde zadowalajace :) owszem, hihatami mozna sie pobawic rozmieszczajac je na lewo lub prawo. Gdzies we wczesniejszym poscie pisalem ze nalezy ustawic perkusje na pierwszym planie i moge wszystkim spokojnie polecic moj sposob bo wydaje mi sie ze jest na prawde dobry ;) pozdro

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Mocny i wyrazisty kick 2012/07/24 13:01 #16792

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Nie ważne czy ustawisz w centrum czy nie, ale używasz efektu pseudostereo którego nie powinno się używać w ogóle, a o takiej podstawie jak stopa czy werbel nawet nie mówię. Nie będę powtarzał kolejny raz dlaczego bas ma być w mono, dlaczego opóźnienia kanałów powodują ekstremalne problemy z fazą, jak sypie się kompatybilność z mono i wiele innych. To nie są moje wymysły tylko zwykła fizyka dźwięku, znoszenie się fali itd. Twój "patent" tego nie ominie. Zapoznaj się jak działa ta wtyczka i jak jej (nie) używać. Nie dawaj takich podminowanych rad początkującym bo to tylko zepsuje ich miksy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Mocny i wyrazisty kick 2012/07/25 13:36 #16801

  • psysutra
  • psysutra Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Od Transu piękniejsza jest tylko cisza...
  • Posty: 1562
  • Otrzymane podziękowania: 44
Zakres od 100 Hz w dół POWINIEN być w mono. Dlaczego? Są to już tak niskie fale, że ciężko jest wyłapać ich charakterystykę kierunkową czy lewo czy prawo. Poza tym, robi to naprawdę beznadziejny bajzel w miksie.

Na solidne uderzenie stopy najlepiej pracować kompresorem lub limiterem, przy czym, nie każda wtyka się do tego nada. Można zawsze dodać trochę przesterowania (byle nie wyszedł jumpstyle hehehhehe) czy innego efektu, ale naprawdę z tym trzeba BARDZO, ale to BARDZO OSTROŻNIE. Bo nigdy nie wiadomo, kiedy przesadzimy i zaczniemy naprawdę psuć miks.

Kolego hnk90, bzdury gadasz sromotne. Posiadać pakiet Waves to nie jest sztuka. Użyć ich, to już zupełnie inna para kaloszy. To są pluginy dla profesjonalistów, którzy wiedzą jak one działają i jakie konkretne efekty brzmieniowe można na nich uzyskać. Patenty może brzmią na Twoich głośnikach (nie wiem co posiadasz w swoim "studiu"), ale omieszkam sądzić, że normalny masteringowiec wyjąłby spod kurtki kałacha i po prostu zastrielił...

Załatw sobie jakiś darmowy pakiet wtyczek i najpierw jego się naucz używać, ok?

Bo po prostu na takich domorosłych producentów ręce opadają...
Goa rządzi, Goa prowadzi, Goa nigdy Cię nie zdradzi!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena