Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Kalkulator opóźnień i częstotliwości. 2012/09/23 11:32 #17426

  • MadDziadPL
  • MadDziadPL Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
  • Posty: 658
  • Otrzymane podziękowania: 61
Dla zainteresowanych,przedstawiam link z fajnym narzędziem:
www.thewhippinpost.co.uk/tools/delay-time-calculator.htm
Wystarczy wprowadzić wartości BPM utworu nad którym pracujesz, a ten kalkulator obliczy długość w milisekundach dla kilku wartości rytmicznych.
Może również o obliczyć częstotliwości modulacji dla każdej wartości
Tabelka i formuła jest od Stevego Curringtona z grupy Presonusa.
Formula:
(60,000 ÷ BPM) x 2 = 1/2 note
60,000 ÷ BPM = 1/4 note
(60,000 ÷ BPM) ÷ 2 = 1/8th note
(60,000 ÷ BPM) ÷ 4 = 16th note
Dotted: x 1.5
Triplet: x .667
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez MadDziadPL.

Odp: Kalkulator opóźnień i częstotliwości. 2012/09/23 12:32 #17428

  • N.E.X.
  • N.E.X. Avatar
  • Wylogowany
  • Platynowy forumowicz
  • Platynowy forumowicz
  • Posty: 2600
  • Otrzymane podziękowania: 330
Ciekawa rzecz bo z automatu liczy. Chociaż już dawno sam doszedłem do podobnych wniosków i ustawiam na słuch z przybliżoną wartością jeżeli nie ma synchronizacji z tempem ;). Dzięki za ten kalkulator.

Do obliczenia tempa stosuję też metodę z zegarkiem - wystarczy policzyć ilość uderzeń w ciągu 15 sekund i pomnożyć przez 4. Po chwili praktyki można dojść do bardzo małej granicy błędu ~ 2 BPM które można w większości przypadków zaokrąglić do parzystych wartości, bo takie zazwyczaj wybiera się tempo - jak wyjdzie 131 to do 132 lub 130. Warto zwracać uwagę na ostatnią sekundę czy uderzenie jest pełne czy może ucięte, a jak tak to w którym miejscu. Warto pamiętać o tej końcówce i mnożyć z wartościami dziesiętnymi - 0,5, 0,75 czy 0,25.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez N.E.X..
  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena