Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Truepianos - jaki najtańszy keyboard i reszta do tego? 2009/07/20 16:24 #4750

  • Ravenik
  • Ravenik Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Świeżak
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jestem kompletnie początkującym i grałem dotąd tylko trochę na gitarze, jednak mam w tej chwili trochę wolnego czasu i zapału i chciałbym pouczyć się na klawiaturze. Bardzo podoba mi się brzmienie programu Truepianos, którego posłuchałem na Youtube (na prawdziwe pianino nie mam funduszy ani miejsca). (www.truepianos.com/)
I teraz mam pytanie co potrzeba do tego Truepianos, czy wystarczy dowolny keyboard z wyjściem midi (okrągłym) ?
(fundusze chciałbym początkowo ograniczyć) - np.
www.allegro.pl/item687523268_yamaha_psr_400.html
/klawiatura chciałbym żeby była choć trochę dynamiczna/
lub:
www.allegro.pl/item688832957_tanio_w_dob..._futeral_stojak.html
www.allegro.pl/item691283909_lap_okazje_...any_casio_lk_50.html

Tylko jak miałbym to podłączyć do komputera PC - czy mam kupić przejściówkę z midi okrągłego na USB ? Czy jest szansa że to zadziała z tym programem Truepianos i resztą potrzebnego oprogramowania? Chyba nie muszę kupować klawiatury sterującej (która jest droższa i jako początkujący wolałbym jednak keyboard z wbudowanym syntetyzatorem - dla eksperymentów)?

Druga sprawa to w wymaganiach programu Truepianos czytam
(1) A VSTi host (e.g. Cubase, Sonar, energyXT)
(2) A soundcard with proper ASIO driverstam

Ad 1. Czy ten VSTi host to jest program? Są może jakieś darmowe tego typu programy?
Ad 2. ASIO sterowniki - mam kartę wbudowaną w płytę główną na komputerze, bez sterów ASIO ale znalazłem uniwersalny sterownik ASIO4ALL - domyślam się że on jakoś zastępuje kartę z sterownikami ASIO.