spectrasonics Silnik STEAM - to technologia zaprezentowana podczas zimowych targów The NAMM Show 2008 przez firmę Spectrasonics . Wszystkie nowe aplikacje w tym najnowsze dziecko Omnisphere - będące następcą wtyczki Atmosphere zostało oparte właśnie na tymże silniku.
 'STEAM Engine' posłuży firmie Spectrasonics jako podstawa do produkcji kolejnych instrumentów, podonie jak to miało miejsce z technologią S.A.G.E., na bazie której oparta jest wtyczka Stylus RMX. STEAM Engine to silnik, który zastąpi UVI Engine (a który sprawiał i sprawia wiele kłopotów użytkownikom aplikacji Fl studio).
Wszystkie wirtualne instrumenty zbudowane na bazie silnika STEAM dają wiele nowych możliwości developerowi, szczególnie jeśli chodzi o łączenie różnych technik syntezy brzmienia czy możliwości kontroli włączając w to wysoką rozdzielność Streaming Sample Playback, zintegrowany blok efektów, syntezę granuralną, Fm, polifoniczny modulator pierścieniowy, system Flex-Mod.

Do tej pory instrumenty firmy Spectrasonics oparte były na silniku, należącego do innej firmy. Dzięki własnej technologii wirtualne oprogramowanie firmy spectrasonics stanie się jeszcze bardziej elastyczne, brzmienie jeszcze lepsze jakości.

STEAM engine from spectrasonics

Wirtualne instrumenty wsparte technologią STEAM to nieograniczone możliwości. Nowe jądro oprogramowania jest na tyle elastyczne że umożliwia współdzielenie patchy pomiędzy różnymi platformami. Dzięki STEAM engine możemy się spodziewać nowych rozszerzeń zawierających dodatkowe brzmienia, patche.

Pierwszym instrujentem wykoszystującym technologię STEAM jest wtyczka Omnisphere. Wtyczka dostępna będzie 15 września 2008 w cenie 499 euro. Wkrótce spodziewać będziemy się mogli kolejnych instrumentów opartych o STEAM engine, o czym na pewno poinformujemy.

Więcej informacji: www.spectrasonisc.net